2010年1月27日星期三

告诉世界,我是藏族人!!!

我的皮肤是古铜色 my derma is bronze-colored
但是 but
我是藏族 I am Tibetan
我喜欢绛红色 I like deep red color
我的骨骼镌刻着祖辈的遗训 my frame have engrave ancestors\s instruction
我的血管流淌着马蹄的声音 my blood shed the sounds of horse\'s hoof
我的双眼盛满芬芳的青稞酒 my eyes fill of fragrance highland barley wine
我的身上遍开迷人的格桑花 my body blooming glamorous Gesar flower

我是藏族 I am Tibetan
名副其实的藏族 The name matches the reality of Tibetan
顶天立地的藏族 The liberal And courageous of Tibetan

记住 Remember
不要问我姓什么 Don\'t ask me what is your surname
我不姓李也不姓王 I\'m not Mr Li,not Mister Wang
如果你非要问我姓什么 If you insist ask me
那么 then
我就告诉你我信佛 I will tell you my surname is King Gesar

我是藏族神灵庇佑的民族 I am strong nation blessed by Tibtan Gods
我的左肩是苍鹰 my lift arm is goshawk
我的右肩是牦牛 my right arm is yak
我的身躯是佛龛下那盏永不熄灭的长明灯 my life is under the Buddha niche of lamp brilliant forever


http://langgujiacuo.tibetcul.com/77673.html

没有评论: